Sunday, January 22

"Tak semua benda boleh simpan lama..."

Image result for free tumblr photography

Assalamualaikum w.b.t
Orang kata,

"Tak semua benda boleh simpan lama, sayur pun akan busuk kalau simpan terlalu lama, ikan pun sama, buah pun sama, everything yang kita boleh simpan tak semestinya akan kekal lama, dan even boleh simpan lama pun, mostly akan tamat tempoh juga tempoh masa penyimpanan tu."
begitu jugak dengan perasaan. Kadang kala kita kena lepaskan something yang baik buat kita. Kalau simpan lama-lama pun akan sakit hati, lepastu mula lah nak broken ke apa. Entah lah weh, tetiba aku nak buat cerita sedih ni pun aku tak tahu. Mood harini semuanya bercampur baur. Bagi aku, aku tunggu orang lama mana pun, takkan pernah berbuah hasilnya. Lastly aku sendiri yang terluka. Aku susah kalau orang tu sendiri tak reti nak cakap "TAK SUKA", kadang suka sangat bagi harapan dalam orang tu tak sedar, Entahlah weh, tapi aku kira bersyukur sangat dengan apa yang aku ada sekarang. Keluarga, kawan2 dan orang sekeliling yang mengenali aku.

Aku pun tak tahu nak update apa lagi. Nak cerita panjang lebar, lari dari tajuk. Sebab aku pun sebenarnya malas nak taip pepanjang, Cuma nak pesan to every girls lah. If tunggu orang tapi hasilnya tak berbuah, more better aku syor kan kau move on je weh. Aku cakap ni, cukup tak guna kalau tunggu pokok tak berbuah. Kalau berbuah tu aku ucap tahniah lah. If tak move on je. Jangan lah cakap kau tak boleh move on, ingat satu cara ni kalau nak move on,
"Lupakan dia macam mana kau lupa Allah."
Ingat ayat tu sampai kau mati. Sebab manusia ni senang lupa Allah. Bila dah sedih, dah sakit dah susah, baru sibuk-sibuk menangis-nangis, merayu-rayu nak cari yang Maha Esa, sedangkan bila masa senang, masa dah enjoy, taknak pulak nangis-nangis, merayu-rayu pada Allah. Aku taknak cakap pada orang. Aku pun pesan pada diri juga,

Last but not least,
"Aku mintak maaf atas kata-kata kasar, "Kau Aku". Aku juga mintak maaf kalau ada tersentap dengan aku punya statement, but i just tell the truth laa. If kau nak nafikan pun, perati orang sekeliling, tak pun kau yg kena muhasabah diri 😉"

No comments:

Post a Comment